Ofte stillede spørgsmål

Vi har forsøgt at svare på alle dine spørgsmål her, men skulle der mod forventning være noget du ikke finder svar på, håber vi at du kontakter os, så vi kan få lov at hjælpe dig :-)

Du kan ringe til os i hverdagene på tlf.: 78 77 21 77, vi sidder klar til og hjælpe fra kl. 10-16.
Og ellers kan du altid fange os på mail: kundeservice@hobbii.dk
Facebook: Facebook.com/hobbii.dk

Bestilling

Alle bestillinger skal laves via vores hjemmeside, man kan ikke bestille via telefon.
Vi har ingen salg fra adressen, medmindre vi holder et af vores fantastiske lagersalg.

Kan jeg ændre min ordre?

Vi kan fjerne varer fra din ordre, hvis den endnu ikke er plukket og pakket på lageret.
Det er desværre ikke muligt at tilføje noget til din ordre, da vi ikke kan hæve yderligere fra din konto, efter du har brugt dit kreditkort på vores side. Du kan derfor heller ikke sende det ekstra beløb til os via Mobilepay.
Du kan dog altid ringe til os og få slettet den første ordre, hvis den endnu ikke er plukket og pakket. For derefter lave en ny bestilling med alle varerne.
Det lyder mere besværligt end det er, ring til os, så fikser vi det.

Kan I slå to ordrer sammen?

Nej, det kan vi desværre ikke, da vores it-system ikke tillader det.

Kan jeg bestille en special indfarvning?

Du kan blot angive indfarvningsnummeret/partinr./lot. nr. i kommentarfeltet under bestillingen, så går vi gerne ud på lageret og ser om vi har den.
Vi kan selvfølgelig ikke garantere, at vi stadig har det bestemte nummer på lager, da der sker en stor udskiftning i vores garner.


Er min ordre sendt?

Så snart din bestilling er behandlet af os, sender vi dig en e-mail. Så har du ikke modtaget en e-mail fra os, er din pakke endnu ikke afsendt.

Kan jeg lave engros-køb?

Vi tilbyder som udgangspunkt ikke engros-køb. Skriv til os, så kigger vi på det.

Tilbyder I mængderabat/prisgaranti?

Det gør vi desværre ikke. Vores priser er afgjort af flere parametre. Pris hos forhandler, leveringstider og vores service. Så derfor er priserne, der står på hjemmesiden, de gældende. Vi har altid en masse gode tilbud, du kan se dem på hjemmesiden og holde øje med vores nyhedsmails eller Facebook.

Betaling

Er min ordre gået igennem?

Du får en ordrebekræftelse til den mailadresse, du har opgivet, næsten lige efter at dit køb er blevet godkendt.
Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse inden for kort tid efter, så tjek din spam-mappe, det sker at den havner der.
Hvis den heller ikke er der, så endelig ring eller skriv til os, så skal vi nok hjælpe dig.

Købet gik ikke igennem, men der er blevet lavet en reservation på min bankkonto alligevel?

Der kan i sjældne tilfælde være en reservation på din bankkonto, hvis der opstod en fejl under betalingen. I så fald frigøres beløbet indenfor 1-5 bankdage.

Har I en rabatkode jeg kan få?

Ved at modtage vores mails og følge os på Facebook og Instagram, er du altid først til at få vores gode rabatter og skønne tilbud. Vi anbefaler også, at du tilmelder dig vores nyhedsbrev for ikke at gå glip af noget.

Kan jeg bestille via telefon?

Nej, desværre er du nødt til at bestille via hjemmesiden. Det er det mest trygge valg, således du ikke skal oplyse dine kreditkortoplysninger over telefonen.

Kan jeg betale med EAN-nummer?

Nej, det tilbyder vi desværre ikke. Vi er i gang med at find en løsning, så I også kan få vores dejlige garn

Levering

Vores normale leveringstid er 1-2 dage. Der kan dog ved spidsbelastninger blive pålagt en ekstra dags levering. Du får en mail fra os, når vi afsendt din ordre.

Hvornår må jeg hente min pakke, hvis jeg har valgt afhentning på lageret?

Vi har åbent for afhentning af pakker hos kundeservice kl 13 - 16 mandag til fredag. Der er ikke mulighed for at hente pakker i weekenden.

Hvor er min pakke?

Du kan altid tracke din pakke ved at klikke på det link, vi har sendt til dig. Du finder linket i samme mail, som bekræfter afsendelsen af din pakke.
Hvis du har bestilt levering til din hjemmeadresse, vil din pakke blive leveret der. Er du ikke hjemme, når postmanden kommer forbi, så vil han tage din pakke med til den nærmeste pakkeshop.
Har du bestilt afhentning, vil din pakke blive leveret til den pakkeshop, du har valgt.
Hvis pakken ikke har rykket sig et par dage på trackingen, så tag kontakt til os, så undersøger vi det for dig.

Min pakke ligger klar, men jeg har ikke fået besked?

Hvis du kan se på trackingen, at pakken er klart til afhentning, så kan du sagtens gå ned i pakkeshoppen og hente den. Du skal blot medbringe dit pakkenr./forsendelsesnr., samt gyldig legitimation.
Du skal altså ikke nødvendigvis vente på et forsendelsesnummer eller mail/SMS fra fragtfirmaet.

Hvorfor skal jeg betale, når jeg har opnået fri fragt?

Vores fri fragt gælder kun hvis du vælger en pakkeshop. Vælger du at få pakken leveret hjemme eller til din virksomhed, skal du betale fragten som normalt.

Kan I sende mig en ordrebekræftelse?

Hvis du ikke har fået en ordrebekræftelse kort tid efter, at du gennemførte din ordre, kan det betyde at en fejl er opstået ved dit køb. Det kan også være fordi du har indtastet en forkert e-mail. Det kan også ske, at den er havnet i din spam-mappe.
Hvis den heller ikke er der, så endelig ring eller skriv til os, så skal vi nok hjælpe dig.

Der mangler noget i min pakke?

Desværre kan der ske en smutter på lageret. Du skal selvfølgelig have alle de varer, du har bestilt, så ring eller skriv til os, så vil vi gøre alt hvad vi kan for at rette op på fejlen!

Retur & Bytte

Jeg har fotrudt mit køb?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret ifølge den gældende forbrugerbeskyttelseslov.
Her hos Hobbii har vi dog valgt at sløjfe udløbsdatoen. Vi bytter med et smil om, det så skulle være 1 år siden, du købte produkterne af os! Dette betyder, at du som kunde har ret til at fortryde dit køb præcis hvornår du har lyst.
Varerne der sendes retur, skal selvfølgelig være i god stand og ikke have lugtgener eller anden skade, der gør varen usælgelig

Reklamationsret

Reklamationsretten dækker varer som er fejlbehæftet ifølge gældende forbrugerlovgivning.
Hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret, skal du kontakte os så hurtigt som muligt, efter du har opdaget fejlen.
Reklamationer som skabes inden for to måneder fra det tidspunkt fejlen er opdaget anses altid som indberettet i tide. Du som forbruger har 3 års reklamationsret.
Vi står selvfølgelig for returfragten ved godkendte reklamationer.

Hvornår får jeg refunderet min returnering?

Det kan tage nogle dage før pakken er kommet tilbage til os, og yderligere nogle dage for os at behandle pakken. Derefter skal vores bank lave overførslen til dig.
Normal behandlingstid vil derfor være en uges tid.
Vi refunderer altid pengene til den konto, som de er hævet fra.

Tager I alle pakker retur?

Vi tager alle pakker retur, så længe varerne er i god stand. Produkter med lugtgener og brudt emballage tæller ikke som god stand og tages derfor ikke retur.

Koster det noget at lave en returordre?

Du skal selv betale for fragten retur, medmindre det er vores skyld, at du sender noget retur - så dækker vi naturligvis.

Hvordan laver jeg en retur?

Du sender blot pakken retur til vores adresse, så returnerer vi pengene tilbage til dig, når vi har modtaget og håndteret den.
Pakken skal sendes med omdeling til vores adresse. Vi har desværre ikke mulighed for, at afhente pakker, som ikke er sendt til adressen.

Vores lager-adresse:

Hobbii.dk
Fjeldhammervej 19
2610 Rødovre

Opskrifter

Jeg har en opskrift jeg ikke helt forstår, kan I hjælpe mig?

Ja, det kan vi sagtens! Vi prøver, at hjælpe dig så godt vi kan med vores viden, samt sparring med vores skønne designere.
Vi kan bedst hjælpe med de opskrifter, som er vores egne, da vi selv har lavet dem fra bunden af. Du finder alle vores opskrifter under Hobbii Design.
Har du brug for hjælp med opskrifter fra andre end dem, du finder under Hobbii Design, så vil vi gerne prøve at hjælpe dig, du får dog klart den bedste hjælp hos producenten af opskriften.
Skriv til os på mail, så gør vi det bedste, vi kan!

Kan I printe en opskrift til mig, så jeg kan få den i min pakke?

Nej, det har vi desværre ikke mulighed for, da vi ikke kan administrere det i vores system og fysisk ude på lageret.

Må jeg videresælge Hobbi Designs opskrifter og/eller mine færdige projekter, der er strikket/hæklet efter Hobbii Designs opskrifter?

Nej, du må ikke bruge vores opskrifter kommercielt til at drive forretning. Vores opskrifter er udelukkende til eget brug. Dette står yderligere uddybet i ophavsretsloven §12.

Donation af garn

Giver I donationer eller sponsorater til et godt formål?

Vi vil hjertens gerne støtte op om de mange gode formål der findes i hele Danmark. Så tage endelig fat i os :-)
Det er Eva som står for alle henvendelser vedr. dette, og du kan kontakte hende på eva@hobbii.dk, så vil hun vende tilbage til dig.

Kontakt os

Du er altid velkommen til at kontakte os telefonisk, via facebook eller via vores mail. Vi glæder os til at høre fra dig!

Tlf.: 78 77 21 77
Email: kundeservice@hobbii.dk

Telefonen er åben: 10-16 man - fredag

Produktet blev lagt i kurven!
Se indkøbskurv